onsdagen den 9:e december 2009

Zagajewskis kluvna värld

Hela dagen har jag skrivit, skrivit och sedan läst lite. Nu är min hjärna fullständigt avdomnad på ett sätt som skulle vara ganska behagligt om det inte kändes så obehagligt. Normalt är jag mest av allt en överaktiv hjärna på två ben, nu är jag... nästan inte hjärna alls, bara kropp. Jag har verkligen förbrukat mitt intellektuella kapital för dagen.
Jag tänkte bara hissa flaggan lite för att jag skriver en text om Adam Zagajewskis författarskap i nya numret av Axess. Eventuellt lägger jag upp en till text om Zagajewski här också, som består av saker som blev över från artikeln. Inte idag dock, den behöver skrivas ihop och arbetas lite med. Och sådant kräver åtminstone lite intelligens - något jag inte har i överflöd denna sena timme. Så istället för Zagajewski-text blir det nu spaghetti, sojafärs och spenat. Något jag inte tänker dela med mig av här på bloggen dock.

2 kommentarer:

flamboyance sa...

Jag gillar verkligen
den här bloggen.

Per sa...

Åh, ursäkta sent svar. Tack, vad glad jag blir! :)