torsdag 24 september 2009

Jag är på resande fot. Och lite allmänt oeffektiv.

Gnägg, gnägg, nu var det visst ett tag mellan uppdateringarna igen.
Delvis är förklaringen att jag som vanligt har lyckats slänga upp lite fler bollar i luften än vad som var en bra idé, har försökt blanda skrivande, läsande, textkommenterande, pluggande, extrajobbande och obetalt volontärarbete. Det var ju inte så smart planerat från min sida helt enkelt. Någon gång mot slutet av förra veckan var jag fånigt slutkörd och fullständigt stressdum. När jag väl fick tid till att göra det jag egentligen ska göra det här halvåret, nämligen skriva en himla massa, kändes det som att jag arbetade med en tiondel av min normala hjärnkapacitet. Oerhört osmart planerat. Dagarna går snabbt, och det känns som att jag borde utnyttja de långt mycket mer effektivt och målmedvetet än vad jag har gjort den senaste tiden. Skala bort onödigheter som tar tid och energi och satsa på det som faktiskt ger något i långa loppet.
Sedan har jag befunnit mig rätt mycket på resande fot. Också. Eller, jag hoppade på möjligheten att åka hem till mina föräldrar och höstbesök i sommarstugan när min Stockholms-syster skulle åka, över helgen. Vilket var hemskt fint på alla sätt. Att jag fick hänga en hel helg med min systerdotter var ett klart plus. Sedan åkte jag hem till Stockholm och avverkade lite saker, och sedan hoppade jag på tåget till Göteborg för att titta in på bokmässan.
Det känns lite fånigt att jag aldrig har varit på bokmässan tidigare. Det känns som något jag borde ha gjort. Som en hyfsat bokintresserad ung man som har bott lite mer än tre år i Göteborg and what not. Nå, nu blir det av. Och det är trevligt att få hänga med mitt västkusts-crew lite och så.
Det enda som irriterar mig är att mina nya linser inte hann komma innan jag åkte iväg. Nu måste jag springa på litterära evenemang och se ut som huvudpersonen i Day of the Tentacle. Morr morr.
Tja, det här blev ju inte så lysande kanske, jag känner mig inte multibegåvad idag tyvärr. Det kanske tar sig.

Inga kommentarer: