måndag 31 augusti 2009

Med uppenbar okänsla för stilnivåer

Words stavningskontroll till mig:
"Beakta ordformen 'herakleitisk'. Den kan ge ett talspråkligt eller vardagligt intryck i en skriven text."

Jag föreställer mig att det är en mycket grånad, mycket gammal, mycket bildad herre i lätt dammig kavaj som har fått lägga sista handen på det här ordbehandlingsprogrammet. En sådan man som ser på Caligula i 'Hets' och muttrar något om flumskola.
Och som eventuellt betraktar Herakleitos som en modern modefilosof.

3 kommentarer:

elicash sa...

hahaha! datorer är så gränslöst dumma.

väldigt bra blogg du har!

Julia sa...

Underbart!

Per sa...

Julia och Elicash: Tack säger man förstås. Ursäkta att jag är sämst på att svara på mina egna kommentarer, trots att de alltid gör mig glada.

Kanske är Word-programmet ute efter att få oss alla att skriva på perfekt fornnordiska?