onsdag 15 juli 2009

Jo, snart blir det livat värre här.

Ehm, innan ni tröttnar och aldrig återkommer. Jag kör igång på riktigt igen snart, jag lovar. Den totala avsaknaden beror inte på att någon älskad hund har självantänt eller så. Tyvärr beror den totala avsaknaden av inlägg heller inte på att jag har rumlat runt i Rom, som den absoluta majoriteten av min bekantskapskrets och bloggare jag läser tycks ha gjort.
Jag har varit lite bortrest, men mest sommarjobbat på mitt gamla jobb, något som tydligen dränerat mig på mer energi än jag trott. Och arbetat på en längre essä igen, som kanske får se dagens ljus inom en överskådlig framtid. Lovar att länka härifrån då.

Snart ska jag iväg till mitt jobb, någon gång vid halv åtta tänkte jag vara färdig och titta på Il Gattopardo med Daniel och begråta den bortdöende italienska adelns öde på ett sätt som den sannolikt inte alls förtjänar att begråtas.
Dekadent adelslynglar är f.ö. sjukt mycket intressantare på andra sidan en TV-skärm än när man faktiskt råkar på dem IRL, typ på en dejt eller så. Jag borde skriva ett blogginlägg om det där nån gång.

Inga kommentarer: