fredag 5 juni 2009

Stureplanscentern på engelska

Har jag tidigare sagt att jag föraktar Federley och den typen av innerstadsliberalism han representerar? Den som mest handlar om att skydda rättigheterna för ett antal rosaskjortor som jobbar med "marknadsföring typ" och deras rätt att skita i och köra över alla andra, typ papperslösa, sjukskrivna och de som går på exceptionellt osäkra kontrakt med pissiga löner? De som i falsett börjar skrika om "alarmism" så fort man vill diskutera det där med ett ekologiskt hållbart samhälle? De som...ja, ni fattar. Jag ville bara säga att jag tyckte så fram tills igår, då jag hittade den här fantastiska engelskspråkiga valfilmen inför EU-valet, där Federley-typerna äntligen får lägga ut sin vision om samhället:



Näe, jag bara skojade. Anglofilerna har väl förmodligen redan plockat att det är Richard E. Grant, som vanligt larger-than-life, i "How to get ahead in advertising" av Bruce Robinson, den mindre kända uppföljaren till "Withnail & I". Den svenska titeln är..."Ett huvud för mycket".
Nej, jag har tyvärr inte sett den, men efter att ha kollat om och om igen på det här klippet som en annan idiot känner jag ett starkt behov av att göra det. Snart.

Inga kommentarer: