tisdag 16 juni 2009

Lite dagbok på det dårå #2

Hej.
Tänkte bara ta tillfället i akt att skriva ett nytt kort blogginlägg innan jag ska gå iväg till mitt gallupp-jobb för kvällen. Min längre text är avslutad och inlämnad, och jag vågar inte prata så mycket om den p.g.a. en barnslig rädsla att jinxa alltihopa. Det var en text till en essätävling, och jag kan väl bara säga att jag försöker ha en så ödmjuk inställning som möjligt. Det har sannolikt kommit in en smärre legion av kvalificerade och überbegåvade texter.
I övrigt försöker jag använda mina dagar innan jobb, och kvällarna efter jobb, till att lobba för projekt som ska ge finansiell avkastning, samt skriva kritik som faktiskt skulle gå att sälja. Lyckas jag inte sälja den hamnar det väl här uppe.
Så för er är det lite av en win-win-situation, eftersom ni får matiga texter om dammiga gamla böcker hursomhaver. För mig är det inte riktigt lika win-win-igt.

Jag vet inte, jag ger säkert ett allmänt håglöst och vemodigt intryck just nu, eventuellt ett lite gnälligt. Jag vet att det inte bara är jag som är fattig och försöker tjata mig till mer arbete än vad det finns just nu.
Och folk är som regel rätt snälla. Det kan vara att det står ett inslaget kaffepaket på bordet när jag är hundvakt, efter att ha skrivit ett blogginlägg om att jag inte har kaffe. Det kan vara att någon länkar till min blogg via Facebook och pratar om underbar poesi.
Allt sånt här gör mig såklart väldigt glad och tacksam för att jag har många fina människor omkring mig. Och eftersom jag lätt blir generad kan jag tycka det där är svårt att uttrycka på ett vettigt sätt. Men det vill jag ändå göra. För det vore väldigt dumt att glömma bort det och enbart klaga.
Och på Torsdag morgon åker jag för att vara med min familj, vara i naturen och fira midsommar. Det kommer bli helvetiskt avkopplande. Eller, "helvetiskt avkopplande" kan man kanske inte säga. Himla avkopplande?

Och jag tror lukten av barr, regn och gräs är precis vad jag vill ha just nu. Få ha min familj omkring mig. Och kanske kunna skriva lite när natten faller på. Ja, det blir bra.

Inga kommentarer: