torsdag 4 juni 2009

Hipp hurra för mig, jag ska jobba med gallupundersökningar i sommar!


Tjo!
Jag fick jobbet. Inte så konstigt kanske, eftersom gallupundersökningar var mitt bread and butter för inte så himla många år sedan, men det innebär en otrolig lättnad för mig. En vecka är nog så länge jag kan gå helt utan sammanhang utan att de massiva självföraktsmekanismerna sätter in. Och även om jag sannerligen inte kommer ha det fett i sommar kommer det ändå innebära att jag håller mig någorlunda närmre en rimlig balans i utgifter och inkomster. Det känns så otroligt bra.
Jag firade med att jobba på filmfestivalen, som jag gör lite då och då, dricka en Staropramen-folköl och kolla på två tredjedelar av "Fascisten" av Bernardo Bertolucci. Den är verkligen helt fantastisk, men resten får vänta eftersom jag kom på mig själv med att somna ifrån den.
Oh well, som grattispresent för att det gick vägen med jobbet postar jag två gamla, gamla filmtexter. De har ju rätt uppenbara brister även dessa, men förvånade mig ändå med att vara mer substantiella än jag mindes de som.

Inga kommentarer: