söndag 17 maj 2009

Ang. Eurovision

För övrigt: nej, jag tittade in på Eurovision. Jag tittade på "Påsk" på Stadsteatern istället, och gick sedan en lång och vindlande promenad genom större delen av Stockholm. Men särskilt imponerad av det norska bidraget var jag nog inte.
I mina ögon vann nämligen Italien Eurovision för all framtid 1969, och jag är INTE intresserad av att diskutera frågan faktiskt.



Henrik har dock lovat att framställa en topp fem-lista på de konstigaste bidragen åt mig, något jag ser framemot. Om han lyckas hitta något som kommer i närheten av Azerbadjans hårdrocksduett förra året är väl tveksamt i och för sig...

För övrigt har Stadsbiblioteket hört av sig igen. På sikt införskaffar de förmodligen också "King of the Ants", en samling med småprosa av Zbigniew Herbert. Och eventuellt W.G. Sebalds "Luftkrieg und Literatur". Om det är någon som vill belöna mig för min insats för den stockholmska bildningen är det helt okej att förse mig med vin och några myrtenprydda jungfrur.

Inga kommentarer: