söndag 19 april 2009

Stargazing på SU


Oh, på Tisdag klockan 18.00 smäller det.
I'm SO gonna be there.

Jag tror det blir en fantastisk föreläsning.
Och bara tanken på att se Albert Manguel IRL känns stort. Jag är nästan immun mot sådant nu för tiden; när jag var nitton och flyttade till Göteborg kändes det hisnande varje gång jag såg någon av den svenska popeliten. De första två veckorna.
Sedan började jag vänja mig vid att kliva över valfri-göteborgsk-popstjärna som låg och kräktes i rännstenen när man skulle ta sig hem från Uppåt Framåt.

Men det här! En man som har skrivit Läsningens Historia, sprider briljanta essäer omkring sig som mellansvenska koncernchefer sprider mjäll omkring sig, tjänade extrapengar på att högläsa för Borges när han var tonåring, har sammanställt ett uppslagsverk över påhittade platser och...ni fattar.
Det känns faktiskt stort.

Kom ni också. Jag kommer vara killen som står längst fram med pom poms, cheerleaderdräkt och osignerade Borgesböcker.
(DISCLAIMER: jag kommer inte ha pom poms och cheerleaderdräkt.)

2 kommentarer:

David sa...

Äh, nu blir jag lite avundsjuk. Varför bor jag här och inte där?

Andedräkt av koppar sa...

"Här bär man alltid med sig" har jag för mig att en låt i Fem myror gick. Äh, det var ju inte så fyndigt...

Men allvarligt talat, att bo i hufvudstaden har onekligen sina fördelar, man får bara komma ihåg att använda sig av dem.