måndag 20 april 2009

Doing the kulturellt veckoslut

Alltså, det här är så ofattbart bra att jag tror jag spricker.
Helt säker är jag inte, men om de fåtaliga engelska kommentarerna inte är ute och cyklar är det en duett mellan Nena Venitsanou och Angelique Ionatos.

Nästa helg blir kulturhelg:
- Min egen favorit i Stockholms teatervärld, pärlan Turteatern kör tredje delen av sin satsning på ung polsk dramatik, denna gång av den för mig fullständigt okände Magda Fertacz. Innan dess är det en dansföreställning inspirerad av Gombrovicz. Och med tanke på hur lysande både Vigseln och Ferdydurke var tänker jag inte missa något Turteatern tar sig för i framtiden.
- Lördag: TEXTMÄSSAN! Oberoende förlag erbjuder ett hav av kvalitetslitteratur.
Själv ska jag försöka spendera lite pengar hos Brända Böcker, som bl.a. nyligen gav ut en Attila József-volym som jag tror kommer vara direkt avgörande för min lycka och framgång här i livet. Nej, faktiskt.
- Söndag: Eventuellt pallar jag och mitt helgbesök oss över till Forum och hänger lite med Marcel Proust och Reine Brynolfsson.

Allt tyder på att den här helgen kommer bli alldeles fantastisk.

Inga kommentarer: